Vill du bli annonsör här på Maktskifte 2010? Maila oss!

torsdag, september 21, 2006

"Jag tycker det är viktigast att skriva om klassamhället"

INRIKESDEBATT Aftonbladets vänsterdebattör på kultursidorna Åsa Linderborg har tydligen chattat från bokmässan i Göteborg och svarat på frågor från läsare på tidningens hemsida. Mycket kunde kopplas till valet, men instick kring en bortglömd debattfråga om utrikespolitik och även fotboll kan finnas i en frågestund med många intressanta svar.

Åsa Linderborg är en av få rakryggade debattörer som ställer sig emot imperialismen och Irak-ockupationen, men hon är kanske minst lika viktig i frågan om den förlorade socialdemokratin, som är något av hennes favoritämne. På en bred fråga som "Vilka frågor tycker du det är extra viktigt att skriva om, nu när det blir en borgerlig regering?" lyfter hon t.ex. fram klassamhällets ständigt ökade klyftor. Svaret kan ni själva se och är inte långt, men att hålla sig till denna kategorisering av vårt samhälle är ändå bättre än att mala på en hel valrörelse genom att undvika klassamhällsdebatten. Det hela berörs även i andra frågor på ett mer personligt plan i chatten med något djupare åsikter.

En nödvändig känga gavs sedan bl.a. till FI och andra ideologiskt stympade "feminister" när svaret på frågan "är du feminist?" kom upp. Uppenbarligen har Åsa Linderborg läst den nödvändiga marxistiska läxan - något som Gudrun Schyman absolut inte har gjort och där resultatet har blivit ett patetiskt FI-projekt, som nått ända bort till den annars så respekterade (?) "Hanoi Jane" Fonda

"Jag är feminist, men jag brukar inte kalla mig det. För mig räcker det egentligen med att säga att jag tror på alla människors lika värde."

Att Åsa Linderborg efter otaliga angrepp från bombhögern fortsätter på sin inslagna bana är ett nödvändigt verktyg för att vända opinionen. Maktskifte 2010!

Pingad på Intressant.se
Andra bloggar om: , ,

1 Kommentarer:

At 11:20 em, Blogger Frankie sa...

Träffade Åsa på Bokmässan idag, jävla trevlig kvinna. Signerade min bok med.

 

Skicka en kommentar

<< Home