Vill du bli annonsör här på Maktskifte 2010? Maila oss!

fredag, oktober 06, 2006

Pajasklubben presenterad

KOMMENTAR Jag ska kommentera delar av den nya regeringen och jag måste säga att jag håller med Lars Ohly ”Partierna har tilldelats departement utifrån vad de är - absolut sämst på”.

Fredrik Reinfeldt, statsminister (m). Är det inte 30 dagars öppet köp?

Nyamko Sabuni, integrations- och jämställdhetsminister (fp), har både förslagit slöjförbud, språktest och obligatorisk gynekologundersökning för högstadieflickor. Det känns lite konstigt att en Folkpartist får rollen som integrationsminister Reinfeldt har ju talat om ett Sverige för alla och det är inte riktigt vad FP gjort sig kända för.

Andreas Carlgren, miljöminister (c), just ja han… en riktig kändis! Miljöarbete har aldrig varit borgerlighetens stora hjärtefråga och kommer antagligen inte bli nu heller. Vad hans egentliga miljöbakgrund är vet jag inte och ingen annan heller, men han gillar kanske att plocka svamp.

Jan Björklund, skolminister (fp). UPPSTÄLLNING, AVDELNING, FRAMÅT - MARSCH! Nu ska det bli ordning och reda i skolan, gamle yrkesofficeren Jan Björklund ska med sin förbarmande järnhand föra in alla barn i ledet så de uppfostras till goda småborgerliga samhällsmedborgare som heller hugger av sig handen än klagar.
I sann borgerlig andra så låter man en auktoritär leda barnen, vi får hoppas att alla landets fina och humana lärare vågar stå emot de nya hårda tagen som ska införas i skolan.

Göran Hägglund, socialminister (kd). Nu ska kärnfamiljen och heterosexualiteten höjas till skyarna. Jag blir lite rädd när jag tänker på, den i och för sig nedtonade, kristna fundamentalismen som kristdemokraterna står för. Kunde ni inte lyssnat på mig och gjort Hägglund till Kristdemokratsminister?!

Gunilla Carlsson, biståndsminister (m). Egentligen inget att kommentera, bara att en moderat blev det är väl tragiskt och det kommer säkert bli förödande för många lidande. Biståndet kommer säkert att omdelegeras en del för att anpassas till den nyliberala politiken, med andra ord biostånd till dem som inte bråkar med västerländernas dominans!

Anders Borg, finansminister (m). Har av näringslivet beskrivits som en elefant i en glasaffär. Hoppas de inte har rätt, men av gammal tradition brukar ju ekonomin få en knuff nedför stupet när borgarna styr.

Mikael Odenberg, försvarsminister (m). Varför ska man ha en försvarsminister när det som var värt att försvara inte längre håller den statusen?

Jag tror vi får vänja oss vid kaos och pajaspolitik.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home