Vill du bli annonsör här på Maktskifte 2010? Maila oss!

fredag, september 22, 2006

Det är din egendom de säljer!

UTFÖRSÄLJNING SVERIGE Utförsäljningen av Sverige kommer snart att börja, utförsäljningen av ditt och mitt, utförsäljning av det gemensamma. I den borgerliga politikens grund ligger att staten, du och jag, ska äga så lite som möjligt, helst inget alls.
Alliansen för en politik som säljer ut allt de offentliga: sjukhus, skolor, allmännyttan, statliga bolag, vårdinrättningar, fängelser, banker, idrottshallar, museer, spelbolag och annat som du och jag äger tillsammans.
Den politik som har förts i Sverige under nästan hela 1900-talet har gjort varje svensk mycket förmögen, ja vi är ett av det rikaste folket i västvärlden, för vi äger så stor del av arbetskraften, fördelningen mellan den arbetskraft som är ägs av folket och den som är ägs av kapitalet är i Sverige jämnare än i många andra länder. Detta är något som Alliansen vill ändra på, man vill sälja det som är ditt och mitt till storfinansens män, de vill att allt färre ska äga allt mer. När det allmänna säljs ut är det du som blir fattig. Samtidigt kommer alliansen sänka skatterna, vilket innebär mer pengar i plånboken men ett mer grovmaskigt skyddsnät. Så även där kommer svensken att bli fattigare.
Ser vi sedan i en förlängning så kommer man vilja sälja ut malmen och mineralerna i bergen, man kommer vilja att sälja ut älvarna och skogarna. De kommer att sälja ut våra naturtillgångar, naturtillgångar är något som tillhör folket inte giriga affärsmän.
Nationalteatern skrev ”Det är någon som våldtar din mamma på storvaruhusets golv” jag säger ”Det är några som våldtar Sverige och säljer ut det som är ditt och mitt till dem som redan har mer än en man någonsin kommer att behöva”!

Stoppa utförsäljningen så fort som möjligt: MAKTSKIFTE 2010!

Håller du med så ladda ner en flyer och sprid budskapet till alla!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home