Vill du bli annonsör här på Maktskifte 2010? Maila oss!

fredag, oktober 13, 2006

AVGÅ BORELIUS

Herr Reinfeldt det är dags att ge oss en ny handelsminister, nu föll droppen som fick bägaren att rinna över, nu visade den nya borgerliga regeringen att de är samma gamla mörker män och kvinnor, det är fiffel för att undvika att vara en del av systemet. Maria Borelius har ett sommarhus i Falsterbo, eller hur var det nu? Ett bolag på skatteparadiset Jersey har ett sommarhus i Falsterbo som Borelius och hennes (12 miljoners)-man utnyttjar. Vi känner igen mönstret: på äkta kapitalistiskt manér så gömmer man sina inkomster, sitt ägande och sig själv bakom nästintill insynsskyddade bolag på skatteparadiset Jersey. Det är dags låta Maria Borelius lämna sin post innan hon och hennes totala avsaknad för moral skadar Sverige.
Man blir mörkrädd, man blir skrämd, man ser en familj som under 1990-talet tjänade 13 miljoner kronor, de har inte råd att betala skatt för barnflickorna och de avstår från fastighetsskatter och delar av förmögenhetsskatten genom att ägandet av sommarvillan (som kostade 6,8 miljoner) står hos ett bolag på Jersey!
Jag blir bara förbannad, jag blir så in i HELVETE förbannad över det svineri som handelsministern ger ansikte åt.
Jag kan förstå ensamstående mammor som någon gång kanske anlitar en barnflickas hjälp och betalar ett par hundra svart, jag kan förstå att man sjukanmäler sig någon gång för att hinna med att göra det en förälder ska göra. Men jag kan inte förstå när de som har mer än man rimligtvis behöver fuskar. Det är svineri, det är avskyvärt men det mest hemska är att det är just sådan här som borgerligheten alltid har varit, de tar från de fattiga och ger till sig själva. Reinfeldtmaffian vill ju bedriva häxjakt på alla ”fuskare” med normal- och låginkomst men det verkar som att de som har kan få går fria från det mesta.

Jag vill här med hjälpa främst Borelius och Stegö, men även alla andra borgerliga ministrar, att avgå. Använd texten nedan som avskedsansökan:

Här med vill jag ………………………………………… med omedelbar verkar lämna min stadsrådsplats och alla mina politiska åtagande. Jag ber om ursäkt för att jag är ett hån mot vanligt folk och ber också om att få avsluta mitt svenska medborgarskap och flytta till ett paradis för svin som mig.

2 Kommentarer:

At 1:21 fm, Blogger Frankie sa...

Och där var hon borta. Nu får vi se om hon följs av vår kulturminister med...

 
At 3:39 em, Blogger Björn Dahlfors sa...

Jag hoppas hon använde avskedsansökan jag formulerade åt henne!

 

Skicka en kommentar

<< Home